Cercetari calitative

 

Prin intermediul cercetarilor calitative putem aborda realitatea pe principiul interpretativ, bazat pe teoria lui I. Kant (conform careia individul nu percepe realitatea asa cum este ea, ci asa cum mintea sa o percepe) si pe principiul naturalist, care presupune studierea indivizilor in cadrul lor personal, fara metode experimentale, adoptand un comportament firesc, natural fata de acestia.

Cercetarile calitative ofera raspunsuri la intrebari de genul “ De ce?” si “Cum?” se produc anumite fenomene, cautand raspunsurile la nivelul psihicului uman: cognitiv (a cunoaste), afectiv (a placea) si conativ ( a actiona). Se obtin informatii complexe, de adancime dar nu reprezentative din punct de vedere statistic.

Desfasuram teste de piata pentru: produse, marci, spoturi publicitare, servicii, concepte sau ambalaje, depistand sursele de satisfactie sau insatisfactie ale consumatorului, perceptiile, atitudinile, intentiile, gusturile, sugestiile, opiniile si asteptarile acestuia.

 

Sondaje de opinie