Ce intelegem prin „cercetare de piata / marketing”?

 

Cercetarea de marketing (cercetarea de piata sau studiul de piata) reprezinta un demers stiintific prin care se obtin informatii necesare pentru identificarea unor oportunitati, pentru justificarea si intelegerea unor fenomene, pentru anticiparea unor reactii pe piata, astfel incat decizia de a actiona intr-un sens sau altul sa poata fi luate cu un grad mai mare de siguranta pentru bunul mers al unei organizatii sau societati din sectorul privat sau public.

In desfasurarea unei cercetari de marketing ne impunem respectarea unor reguli, a unor metodologii stiintifice si a eticii. De-a lungul timpului, au fot eleborate mai multe coduri deontologice in sfera cercetarilor de marketing. Cele mai relevante sunt: codul elaborat de catre Societatea Europeana de Cercetare a Opiniei si a Pietei (ESOMAR) in 1948 si codul elaborat de Camera Internationala de Comert (ICC), care in 1976 s-au unit intr-un singur cod, imbunatatit treptat.

 

Sondaje de opinie

Inapoi