Mystery Shopping

Realizam cercetari de tip "Mystery Shopping", care au la baza cumparaturile misterioase ("sub acoperire"), prin care se investigheaza si se evalueaza calitatea serviciilor oferite de catre personalul implicat direct in vanzari sau in relatia cu clientul, in propria companie sau in companiile concurente, prin intermediul unor "mystery shopperi" ("cumparatori misteriosi") special pregatiti. Vizeaza numeroase aspecte si aduce multiple beneficii, constituind baza in motivarea, promovarea sau chiar excluderea angajatilor si in adoptarea altor decizii importante.

Prin mystery shopping se urmaresc aspecte precum: atitudinea fata de clientela, amabilitatea, discriminarea rasiala, de gen sau etnie, integritatea, timpul de servire, calitatea prezentarii produselor de catre angajat, cunostintele acestuia despre produse, respectarea normelor de igiena, respectarea tehnicilor de vanzare, organizarea si curatenia din magazin, evaluarea telefonica, obtinerea de informatii despre concurenta.

Beneficiile aduse de cercetarile prin mystery shopping se concretizeaza in: imbunatatirea serviciilor oferite si, indirect, fidelizarea clientilor si cresterea numarului acestora. Angajatii devin mai responsabili, ca urmare constientizarii evaluarii lor permanente si a motivarii in funtie de aceste evaluari si ofera servicii bune tot timpul, tuturor clientilor. Conducerea descopera nevoile de instruire, monitorizeaza desfasurarea corecta a campaniilor promotionale, respectarea pretului si a tehnicilor de vanzare si obtine analize comparative cu concurenta. Neindeplinirea acestor conditii, poate costa compania mult mai mult decat o evaluare mystery shopping!

Sondaje de opinie